أخبار عاجلة

عَ مدار الساعة


تقرير وزارة العدل (DOJ): العنف بين المثليين وثنائي الجنس والمتحولين جنسياً أعلى 8 مرات من العلاقات الطبيعية بين الرجل والمرأة.. (Ar/En)


كينيدي هول – وفقًا لملخص صادر عن وزارة العدل الأمريكية (DOJ) ، كانت معدلات “الإيذاء العنيف” “أعلى بكثير” في العلاقات بين الأشخاص الذين تم تحديدهم على أنهم مثلية أو مثلي الجنس أو ثنائي الجنس مقارنةً بأولئك “المستقيمين”.

وجاء في التقرير: “تباين معدل الإيذاء العنيف بشكل كبير حسب الميول الجنسية خلال 2017-2020”. بعنوان الإيذاء العنيف من خلال التوجه الجنسي والهوية الجنسية ، 2017-2020 ، صدر في يونيو 2022 وسلط الضوء على تباين كبير بين العنف الموثق في العلاقات “المستقيمة” والعنف الموثق في العلاقات المثلية أو المثلية أو ثنائية الميول الجنسية.

من خلال تسليط الضوء على البيانات المتعلقة بالاغتصاب أو الاعتداء الجنسي ، كان عدد الأفراد “المخنثين” الذين تم الاعتداء عليهم 18 مرة أعلى من بين الأفراد “المستقيمين” ، وكان أعلى بمرتين بين “المثليين أو المثليين” مقارنة بالأشخاص “المستقيمين”.

من خلال فحص العنف المنزلي على وجه الخصوص ، والذي “يشمل الإيذاء العنيف الذي يرتكبه شركاء حميمون حاليون أو سابقون أو أفراد من الأسرة” ، وجد التقرير أن العلاقات ثنائية الميول الجنسية شهدت عنفًا “ثماني مرات” أكثر من العلاقات المباشرة.

وفي الوقت نفسه ، حدث العنف المنزلي بمعدل “أكثر من ضعف” علاقات “المثليين أو المثليين” عند مقارنته بالعلاقات المستقيمة.

وبشكل أكثر تحديدًا ، وجد التقرير أنه بالنسبة إلى “عنف الشريك الحميم” ، وهو العنف الذي يمارسه “الشركاء الحميمون الحاليون أو السابقون فقط” ، كان الرقم أعلى بمقدار 8 مرات بين “الأشخاص المخنثين” من “الأشخاص المستقيمين”.

خارج العلاقات ، كان معدل الإيذاء العنيف للذكور الذين تم تحديدهم على أنهم “ذكور مثليين” أعلى بمرتين من معدل الذكور من جنسين مختلفين ، مع تعرض “الإناث المخنثين” ما يقرب من 8 أضعاف العنف الذي تتعرض له “الإناث المستقيمة”.

النتائج التي أبلغ عنها مكتب إحصاءات العدل التابع لوزارة العدل مماثلة لتلك التي تم الإبلاغ عنها في عام 2018 من قبل المجلة الأمريكية لصحة الرجال والتي وجدت أن ما يقرب من نصف الرجال المثليين في الاستطلاع أبلغوا عن “شكل من أشكال إساءة معاملة الشريك الحميم”.

أظهرت نفس الدراسة أن العلاقات المسيئة تميل إلى عدم التواصل حول حالة فيروس نقص المناعة البشرية وتشكل خطرًا أكبر لانتقال فيروس نقص المناعة البشرية.

في عام 2013 ، ورد في تقرير آخر ممول من وزارة العدل أن الشباب المثليين “أكثر عرضة للإيذاء الجسدي في العلاقات بنسبة 148 في المائة”.

Domestic violence in LGBT relationships 8 times higher than that of heterosexuals: DOJ report


Kennedy Hall Domestic violence occurred at ‘more than twice’ the rate in ‘lesbian or gay’ relationships.

 According to a brief by the U.S. Department of Justice (DOJ), the rates of “violent victimization” were “significantly higher” in relationships amongst people who identified as lesbian, gay, or bisexual compared to those who were “straight.”

“The rate of violent victimization varied significantly by sexual orientation during 2017-20,” read the report. Entitled Violent Victimization by Sexual Orientation and Gender Identity, 2017-2020, it was released in June 2022 and highlighted a significant contrast between violence documented in “straight” relationships and violence documented in homosexual, lesbian or bisexual relationships.

Highlighting data relating to rape or sexual assault, the number of  “bisexual” individuals assaulted was 18 times higher than amongst “straight” individuals, and was over twice as high amongst “lesbian or gay persons” contrasted to “straight” people.

Examining domestic violence in particular, which “includes violent victimizations committed by current or former intimate partners or family members,” the report found bisexual relationships experienced “about eight times” more violence than in straight relationships.

Meanwhile, domestic violence occurred at “more than twice” the rate in “lesbian or gay” relationships when contrasted with straight relationships.

Even more specifically, the report found that for “intimate partner violence,” which is violence performed by “current or former intimate partners only,” the figure was over 8 times as high among “bisexual persons” than “straight persons.”

Outside of relationships, the rate of violent victimization of males who identified as “gay males” was twice as high as in heterosexual males, with “bisexual females” experiencing nearly 8 times as much violence as “straight females.”

The findings reported by the DOJ’s Bureau of Justice Statistics are similar to those reported in 2018 by the American Journal of Men’s Health which found that almost half of the homosexual men in the survey reported “some form of intimate partner abuse.”

The same study showed that abusive relationships tended not to communicate about HIV status and posed a greater risk for HIV transmission.

In 2013 it was reported in another DOJ-funded report that homosexual youths were “148 per cent more likely to be physically abused in relationships.”