أخبار عاجلة

عَ مدار الساعة


قضاة سلوفينيا يكشفون أنّ نشر المثلية مشروع عالمي.. يتدخلون بشؤون أميركا والأولى شعب سلوفينيا أولاً.. الرّد عَ أميركا بتشريع الشواذ وإعطائهم حق تبني أطفال من دون أم أو أب كِرمال شخصان مريضان نفسيًا..👿 والمجر وكرواتيا ترفضان: الزواج هو اتحاد بين رجل وامرأة فقط.. ✔


📌 هل ينتفض الشعب السلوفيني ضدّ حكام وقضاة يتدخلون بشؤون دول أخرى..!! كرمال شخصان مريضان من أصل 3 ملايين، يتحدثون عن مساواة المعقد نفسيًا مع الصحيح نفسيًا..!!

📌 رئيس الوزراء المجري فيكتور أوربان: نصرّ على أن الزواج بين رجل وامرأة، والأب رجل والأم امرأة، واتركوا أطفالنا وشأنهم..


لويس كنوفكي تموز 20222- قامت دولة سلوفينيا في أوروبا الشرقية بإضفاء الشرعية على “زواج” الشاذين من اللواط، وإعطائهم حق تأسيس عائلات لينمو فيها أطفال من دون حنان الأم أو إحتضان الأب.. ذلك جاء بعد حالتين اشتكى فيهما المتقاضون من عدم تمكنهم من الحصول على أي منهما..

وفقًا لقانون ، قالت وزارة العمل والأسرة والشؤون الاجتماعية وتكافؤ الفرص في سلوفينيا إن المحكمة تصرفّت ردًا على قرار المحكمة العليا الأمريكية باعطاء هذا الحق لكل ولاية لكي ترى ما هو مناسب (U.S. Supreme Court Dobbs decision overturning Roe v. Wade).

وصوتّت المحكمة الدستورية في سلوفينيا بـ6-3 في القضيتين اللتين نظرت فيهما ، وألغت القوانين الحالية التي زعمت أنها “تمييز غير مقبول ضد الشاذين من اللواط والسحاقيات”.

وكانت سلوفينيا في السابق جزءًا من يوغوسلافيا ، التي جرمت اللواط في عام 1959. ومع ذلك، تم التراجع عن هذا في عام 1977 ، عندما مُنحت سلوفينيا السلطة على قانونها كدولة عضو في يوغوسلافيا.

في عام 2006 ، سمحت سلوفينيا بـ(domestic partnerships). وحاولت الجمعية الوطنية عبثًا تمرير مشروع قانون يشرع “زواج” الشاذين من اللواط، لكن بدلاً من ذلك ، رفض المجتمع السلوفيني ذلك في استفتاء وطني حول الزواج. وصوّت 63.5٪ من السلوفينيين ضد تشريع اللواط، في توبيخ مدوي للسياسيين الذين يدفعون بأجندة المثليين.

في وقت الاستفتاء ، قال السلوفيني جريجور جيروفسيك ، ميكانيكي يبلغ من العمر 40 عامًا ، “لا ينبغي أن تكون الأسرة مجالًا للتجريب… يجب أن تظل الأسرة التقليدية هي القيمة الأساسية لمجتمعنا”.

ومنحت المحكمة يوم الجمعة مجلس الأمة ستة أشهر لإصدار تشريع يتوافق مع حكمها ، مشيرة إلى أن حكمها في هذه الأثناء يعد لصالح القانون. سارع الرئيس روبرت غولوب بالرد بأنه سيقدم مشروع قانون إلى الهيئة التشريعية في غضون أسبوعين.

وقالت حركة الحرية التي يتزعمها غولوب: “نعد بالعمل على إعداد واعتماد تعديلات تشريعية في أقرب وقت ممكن لضمان حقوق متساوية للجميع”.

على عكس سلوفينيا ، حددت البلدان المجاورة المجر وكرواتيا في دساتيرهما أن الزواج هو اتحاد بين رجل وامرأة فقط. في العام الماضي ، بعد إعادة انتخابه كرئيس لحزب فيدس ، أعلن رئيس الوزراء المجري فيكتور أوربان ، “نصر على أن الزواج في المجر يكون بين رجل وامرأة ، والأب رجل والأم امرأة … و يجب أن يتركوا أطفالنا وشأنهم “.

المصدر: lifesitenews

Slovenia high court legalizes same-sex ‘marriage’ and adoption


Louis KnuffkeThe court acted in response to the US Supreme Court decision that overturned Roe v. Wade and threw into question same-sex ‘marriage’ in the US.

The Eastern European country of Slovenia just legalized same-sex “marriage” and adoption privileges last Friday, following two cases in which litigants complained they could obtain neither.  

According to Jurist, the Slovenia Ministry of Labour, Family, Social Affairs and Equal Opportunities said the court was acting in response to the U.S. Supreme Court Dobbs decision overturning Roe v. Wade. The Dobbs ruling laid out principles according to which the Obergefell v. Hodges decision legalizing same-sex “marriage” in the U.S. could also be overturned. 

The Constitutional Court of Slovenia voted 6-3 in the two cases it heard, striking down current laws that it claimed were “inadmissible discrimination against same-sex couples.” 

Slovenia was previously part of Yugoslavia, which criminalized sodomy in 1959. However, this was undone in 1977, when Slovenia was granted authority over its own criminal code as a member state of Yugoslavia. 

In 2006, Slovenia allowed domestic partnerships. The National Assembly then attempted in vain to pass a bill legalizing same-sex “marriage,” but instead, opponents got the matter placed on a national referendum on marriage. The referendum went to the people for a vote in 2015, and 63.5% of Slovenians voted against it, in a resounding rebuke to politicians pushing the LGBT agenda. 

At the time of the referendum, Slovenian Gregor Jerovsek, a 40-year-old mechanic, said that “the family should not be a field for experimentation … A traditional family should remain the key value of our society.”  

The court on Friday gave the National Assembly six months to pass legislation in accord with its ruling, stating, however, that its judgment stood in for law in the meantime. The President, Robert Golob, was quick to respond that he would introduce a bill to the legislature within two weeks. 

“We promise to work to prepare and adopt legislative amendments as soon as possible to ensure equal rights for all,” Golob’s Freedom movement said.   

In contrast to Slovenia, neighboring countries Hungary and Croatia have defined in their constitutions that marriage is a union only between a man and a woman. Last year, after winning re-election as chairman of the Fidesz party, Hungarian Prime Minister Viktor Orban declared, “we insist that marriage in Hungary is between a man and a woman, a father is a man and a mother is a woman … and they should leave our children alone.”