أخبار عاجلة

عَ مدار الساعة


الكورونا / 46% من الأسر الأميركية تواجه مشاكل مالية حادة و3 من 10 أسر (31%) استخدمت كل مدخراتها وفقًا لمسح وطني جديد..(Ar-En)


1 من أصل 5 مشاركين أنهم يكافحون لدفع الإيجار والرهن العقاري.. (forbes)
بذور الحرب الأهلية/ الأسر السوداء واللاتينية أنها تكافح لدفع الإيجار أو أقساط الرهن العقاري مرتين أكثر من العائلات البيضاء..
والإعلام يركّز.. مقابل كل $ تملكه الأسر البيضاء تمتلك من أصول أفريقية 10 بنسات والأسر اللاتينية لديها 12 بنسًا.. و قانون الدعم CARES انتهى ولم يمدّد..

هل تتذكرون (الريف والمدن في سورية) واللعب عَ تناقضات..
(Agoraleaks)


أصبح التأثير المالي الهائل للوباء أكثر وضوحًا حيث أبلغ 46 ٪ من الأسر في الولايات المتحدة عن مواجهة مشاكل مالية حادة خلال أزمة Covid-19 – أفاد حوالي ثلاث من كل عشرة أسر (31 ٪) باستخدام كل أو معظم مدخراتهم خلال تفشي فيروس كورونا – وفقًا لمسح وطني جديد نُشر يوم الأربعاء. ( Sep 23, 2020 )

ويستمر إعادة الفتح عبر مناطق نيويورك ونيوجيرسي ذات الكثافة السكانية العالية

تم نشر الاستطلاع من NPR ، ومؤسسة روبرت وود جونسون ، و T.H. وجدت مدرسة تشان للصحة العامة أن أزمة فيروس كورونا قد أثرت بشكل كبير على الموارد المالية والرعاية الصحية والإسكان والنقل والرفاهية داخل البلاد.

قال حوالي 46 ٪ من المستجيبين أن فردًا بالغًا واحدًا على الأقل من أسرتهم فقد وظيفته ، أو فقد أعماله ، أو تم إجازته أو تم تخفيض الأجور أو ساعات العمل منذ بداية تفشي المرض.

شعر معظم الناس بالتداعيات المالية للوباء ، لكن الاستطلاع وجد تدرجًا حادًا في الدخل في المشكلات الاقتصادية الملحة لمواطني الولايات المتحدة.

أفادت غالبية (54٪) من الأسر التي يقل دخلها السنوي عن 100.000 دولار أنها تواجه مشكلات مالية خطيرة ، مقارنة بـ 20٪ من الأسر ذات الدخل السنوي شمال 100.000 دولار.

أفادت غالبية العائلات اللاتينية (72٪) والأسود (60٪) والأمريكيين الأصليين (55٪) أنها تواجه صعوبات اقتصادية قاسية ، مقابل 37٪ من الآسيويين و 36٪ من الأسر البيضاء.

كما وجد الاستطلاع أن الإسكان آخذ في الظهور كمجال قلق بالغ. أفاد ما يقرب من 1 من أصل 5 مشاركين أنهم يكافحون لدفع الإيجار والرهن العقاري ، مع احتمال أن تقول الأسر السوداء واللاتينية أنها تكافح لدفع الإيجار أو أقساط الرهن العقاري مرتين أكثر من العائلات البيضاء. قال ديفيد ويليامز ، الأستاذ في جامعة هارفارد الذي يدرس العرق وعلم الاجتماع: “مقابل كل دولار تملكه الأسر البيضاء ، تمتلك الأسر الأمريكية من أصول أفريقية 10 بنسات ، والأسر اللاتينية لديها 12 بنسًا”. “لذا ، فليس من المستغرب حقًا أنهم يتعرضون لأذى شديد في سياق الوباء.” ومما زاد الطين بلة ، أن التعزيز الأسبوعي البالغ 600 دولار لإعانات البطالة ، الذي تم إقراره في قانون CARES في مارس ، انتهى في 31 يوليو. ولم يتخذ الكونغرس بعد لتمديده أو تمرير حزمة إغاثة أخرى.

رقم ضخم:
89٪: هذه هي النسبة المئوية للناخبين الذين يقولون إن الحكومة الأمريكية بحاجة إلى حزمة مساعدات اقتصادية أخرى لفيروس كورونا ، وفقًا لاستطلاع أجرته Financial Times-Peterson Foundation US Economic Monitor الذي صدر في وقت سابق من هذا الأسبوع.

More Than 3 In 10 Households Used Up All Or Most Of Their Savings During Pandemic, Survey Finds

Tommy Beer

The massive financial impact of the pandemic becomes clearer as 46% of households in the United States report facing severe financial problems during the Covid-19 crisis—about three in ten households (31%) report using up all or most of their savings during the coronavirus outbreak—according to a new national survey published Wednesday.
Re-opening Continues Across Densely Populated New York And New Jersey Areas

KEY FACTS
The survey, released from NPR, Robert Wood Johnson Foundation and Harvard’s T.H. Chan School of Public Health, finds that the coronavirus crisis has significantly impacted finances, health care, housing, transportation and well-being within the country.

Some 46% of respondents said that at least one adult member of their household lost their job, lost their business, was furloughed or had wages or hours reduced since the start of the outbreak.

The pandemic’s financial fallout was felt by most, but the poll found a steep income gradient in U.S. citizens’ pressing economic problems.

A majority (54%) of households with annual incomes below $100,000 report facing serious financial issues, compared with 20% of households with yearly incomes north of $100,000.

Majorities of Latino (72%), Black (60%), and Native American (55%) families report facing harsh economic difficulties, versus 37% of Asian and 36% of white households.

KEY BACKGROUND:
The survey also found that housing is emerging a grave area of concern. Almost 1 out of 5 respondents reported struggling to pay rent and mortgage, with Black and Latino households twice as likely as white families to say they’re struggling to pay or have fallen behind on rent or mortgage payments. “For every dollar of wealth white households have, African American households have 10 pennies and Latino households have 12 pennies,” said David Williams, a Harvard professor who studies race and sociology. “So, it’s really not surprising that they are really being hurt badly in the context of the pandemic.” Making matters worse, the $600 weekly enhancement to unemployment benefits, passed in the CARES Act back in March, expired on July 31. Congress has not yet acted to extend it or pass another relief package.

BIG NUMBER:
89%: THat’s the percentage of voters who say that the U.S. government needs another coronavirus economic aid package, according to a Financial Times-Peterson Foundation US Economic Monitor poll released earlier this week.